FAQ (Frequently Asked Questions) Speedline Malaysia
Pertanyaan yang sering di pertanyakan oleh member, di rangkum oleh pihak tetangga sebelah negara Indonesia.
Salam
kepada semua ahli2 SL. Masih banyak pertanyaan yang dikeudarakan
sehingga kini. Sebenarnya banyak dah saya jawab, tapi masih soalan sama
juga keluar sebab mereka tak refer balik posting2 sebelum ini. Oleh
demikian saya akan cuba berikan jawapan kepada soalan2 yang biasa saya
dengar.
S: ROI belum masuk..?
J: Kepada pakage baru iaitu plan 200hari, tarikh pertama bermulanya start pakage anda ialah pada 09/01/2012. Pada yang pakage lama, sedang dilakukan secara berperingkat.
S: Withdrawal(WD) belum masuk ke Espeedcash..?
J: Jangan risau. WD anda akan masuk secara berperingkat. Siapa yang
buat dulu dia akan dapat dulu WD nya. Jadi kena tunggu giliran.
S: Salah WD ke Speedtrader atau LR..?
J: Pembetulan/refund akan dilakukan secara berperingkat juga. Tapi
untuk pembetulan/refund akan dilakukan hanya selepas WD batch yang
pertama selesai. Mungkin selepas 15/01.
S: Belum buat VISA, nak buat bagaimana..?
J: Bagi yang nak apply VISA kena lah tunggu WD anda selesai masuk ke
ESpeedcash account. Apabila dah selesai kena tunggu Transfer Button
muncul kat Espeedcash account anda. Kalau dah muncul boleh transfer ke
"speedcashvisa"
S: Bagaimana nak WD dari Espeedcash jadi cash..?
J: Ok, soalan ini agak penting, sekarang pihak SL sedang menyelesaikan
WD batch yang pertama, sesudah itu kita boleh cairkan melalui money
exchange yang telah dilantik SL atau menggunakan VISA atau membeli
melalui Speedmall. Buat sementara waktu ATM mesin serta penglibatan
bank2 masih diperingkat ujian yang hanya akan tamat pada 29/01/2012.
Selepas itu baru kita tahu keputusan samaada mesin ATM & transfer
money ke bank account sesuai atau tidak dengan konsep pengeluaran dana
SL (sebab kita nak jaga "overcash pay out" harian yang dilakukan).
S: Account nak expired..? Nak renew..? Kalau taknak renew Euro akan dihapuskan..?
J: Yang dah expired pakagenya hendaklah renew secepat mungkin kerana
selepas tarikh tamat pakage anda, anda hanya ada masa 14 hari untuk
renew. Kegagalan anda untuk renew account anda akan dihapuskan serta
merta. Bagi yang taknak renew boleh simpan Euro anda di Espeedcash
supaya tidak terhapus.
S: Lupa password atau salah email..? Mahu lakukan pembetulan..?
J: Bagi yang lupa password boleh minta "forget password" di speedline
log in account. Bagi yang nak lakukan pembetulan boleh emailkan ke
tarmizee.abhamid@gmail.com atau hubungi +60392057789 (sambungan speed
equity cik ain) di Pavillion office.
Bagi yang tidak paham, segera beli kamus yang paham, yang sudah paham boleh mempersiapkan diri untuk menjadi kamus berjalan bagi yang tak paham... hahaaaayyy... Ribet.com... Maknyoosss... :)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar